Monday 1 October 2012

Triffel



dah lama tak wat n3
busy sedikit .....bersawang sudahhh...


Puding triffel ne aku buat last week atas permintaan my sil sekali lagi be4 ne dia ada mintak buatkan atas permintaan rakan opisnyer kira oder lah dengan aku ...kawan dia tu rase masa open house umah my sil lah...
untuk kali ne my sil pulak oder kata nyer untuk opis dia nyer jamuan ape tah lah ... aku pun buat kan aje lah puding yg di minta ne ...
bahan2 nyer mudah saje klu ikut kan cuma kek coklat tu aku buat sendiri lah buat setakat ini ... klu nk letak aper2 kek pun boleh lah ..tp aku suka letak kek coklat super moist ...

kali ne aku tambah buah peach kat  triffel ne nak bagi menarik n sedappp hehe hehe ..


ne lapisan kedua kastard n buah2 dlm tin tu je ... klu nak pakai buah2 segar pun bolehlah rasenyer pasti lah sedap ....


ne dah masuk lapisan ke 3 jelly pastu aku susun buah peach dlm tin juga ...hiris nipis2 buah tu ...susunlah ikut kreativiti sendiri...




No comments:

Post a Comment

dah baca komen-komen lah ...tq