Monday 10 December 2012

Durian Crepe

Durian Crepe (DC) sana sine org memperkatakannya tentangnya
glamer habissss si DC ne  kat FB kat Blog , ruang2 resepi di majalah 
hati mula berkata sedap ker rase DC ne .. isi durian + krim + dibalut ngan lempeng nipis
bila agaknya nk merasanya.....

akhirnya dapat juga ku merasa DC ne masa
aku ge MAHA 2012 di serdang 2 minggu yg lalu
ada 1 gerai yg sangat femes lah pasal DC ne
so aku pun beli lah sekotak RM 10 /6pcs comel2 je sekali ngappp je ..hehe
emmmm durian n krim ... bagi aku x leh nk telan bebanyak 1 2 cukup cukup sudah...

emmmmm semlm petang perasaan terhadap DC kembali lagi  di bibir my hubby
so dia kata  jom lah kita try buat DC ne ..
durian pun senang dapat ,sbb tgh musim sikit2 ne
ada lah org jual

jommmm layan cam mane gaya  nak mengcrepe  yer  pertama kali kan
buat ada yg nipis ada yg tertebal cikit
hasilnya ....
isi durian + whipping crem = muakkk habis kurasa x leh mkn byk satu je lah ..

disebabkan x nak muakk aku dehakakan
 resepi2 yg ku googel ikut selara sendiri
jadi lah ...
isi durian+kastard + whipping cream( cikit je ) = ok boleh terima rase sama cam crepe kat MAHA

aku x ada kuali yg leper .
so guna pan ne pun ok x lekat pun
x ada minyak pun yer ..
setiap crepe yg masak kena lapis ngan plastik klu tak dia melekat antara satu sama lain ..
klu x ada plastik  pepandailah nk wat cam mane ..hehee

 dah siap mengcrepe ( biar kan sejuk )
boleh lah sediakan bahan2 untuk intinya (filling)

inti dah siappp....
jommmm kita melipat2 crepe kita
letak krim kastard ,isi durian ,krim kastard ...pastu lipat

emmm DC yang dah siap .....sejukkan dulu baru sedap di nikmati....


** aku guna 4 jenis tepung untuk DC ku ini : tepung gandum + tepung ubi kayu +tepung kastard +tepung jagung
** fillingnya : tepung kastard + kuning telur + susu segar + gula + butter + whipping cream( yg di pukut kental)




No comments:

Post a Comment

dah baca komen-komen lah ...tq